torsdag, februari 18, 2010

Hur blond är jag?

Jag har en ny dator. Och glädjen är väl inte helt och hållet odelad vill jag erkänna. Jag måste ju flytta över mitt e-post-konto från den gamla till den nya. Jaha, låter enkelt. Men tji fick jag med jättestort T. Inte enkelt alltså utan ganska svårt.

Ringde supporten men fick några konstiga signaler i luren. Provade under fyrtio minuter och frustrationen spände mina nerver: AAAAHHHHH. Varför kom jag inte fram?
Sedan förstod jag att hemtelefonen är stängd för 077-nummer. Jaha, hur blond är jag?

Sen skulle jag använda mobilen förstås och då kom jag fram. Till en telefonsvarare som med sin mekaniska kvinnoröst ekade ut några knappval: ”Tryck ett för ditt, tryck två för datt..”Jahapp, jag har en mobil med touchknappar OCH VAR SJUTTON VAR KNAPPSATSEN???? VA VA VA VA? Hittade inte.

Jaha, hur blond är jag kan man undra. Har jag månne blekt bort hjärncellerna med L´Oréals blekmedel färg Helsinki? VA VA VA VA???

Inte undra på att jag slängde ihop datorlocken i pluralis med en ordentligt irriterad smäll. Och sen gick jag och lade mig. Jävligt lack.

Imorse fixade maken e-postkontot. Fem minuter tog det. Naturligtvis. Eftersom. Maken. Kan. Allt. Alles. Everything. Kaikki. Tout. Tutto.

Jaha, hur blond är jag egentligen? Egentligen?

4 kommentarer:

  1. Teknik är orättvist ibland, helt enkelt, men du har ju en fin blogg, så du är också tekniknörd, tänk så istället :D

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

    SvaraRadera
  3. i am too fucking blond for that shit och nu är det time for fixing the plattv. And det will be done nångång next year...he he hee

    SvaraRadera
  4. Blondaktig som jag själv är så kunde jag inte låta bli att citera dig, när jag skrev en kommentar hos Farbror Sid: http://farbror-sid.se/home/?p=9977#comments

    SvaraRadera