fredag, februari 19, 2010

Jag har....

Jag har inte köpt en bok på över sex månader.
Jag har upptäckt att jag enligt SACO lönesök är riktigt underbetald.
Jag har pratat med pratglada låntagare S*** så länge att datorns skärmsläckare gick igång.
Jag har hört om M***:s senaste amorösa äventyr.
Jag har fått okej från A-kassan.
Jag har suttit på pass snart fyra timmar i sträck - utan paus.
Jag har sprungit i magasinet bara två gånger idag.
Jag har de senaste timmarna haft 13 frågor varav fem varade längre än tio minuter (S*** tog en halvtimme i anspråk)
Jag har de senaste timmarna hört "ursäkta, jag letar efter en bok" i alla fall tio gånger.
Jag har de senaste timmarna kollat SMHI:s vädersajt fem gånger. Snökaos.

Och snart går jag hem. Och dricker vin. Och äter texmex. Och äter ostbollar.

Yes!

2 kommentarer: