söndag, februari 07, 2010

maken drog som en avlöning igen och jag sitter ensam på hushållstronen

Då är man utan make i det stora saffransgula huset på Movägen 10 i Valbo igen. Kära maken drog nämligen som en avlöning till sydligare breddgrader. Inte för att sola och bada, nej nej och åter nej, han kommer att hålla sig inom Sveriges gränser. Kära maken åker på jobbresa. Han kom hem i fredags från ett jobb och for iväg idag söndag på annat jobb. Hemkomsten? Torsdag.

Det är några dagar dit.

Och jag känner att jag är himla tråkig just nu, jag bara svamlar på för att dra ut på tiden då jag ska ut i skogen och skoterspåret med doggen. Egentligen har jag inget att säga förutom att dela med mig av min söndagsplanering.

Så, låt oss se, solen skiner ute så jag SKA ut i skogen och kasta boll. Sedan ska jag ta itu med disken och tvätten. Och sedan ska jag vara kreativ i köket och baka en och annan fralla och någon muffins också. Och sedan ska det fortsättas vara kreativ i köket och brassas käk. Det blir kanske en och annan makaron...vad vet jag. Och sedan ska jag faktiskt tillsammans med dotter Mimmi titta på den alldeles utmärkta Breakfast at Tiffanys, ja ni vet, filmen med Audrey Hepburn som ju bygger på Truman Capotes roman? Vet ni inte? Skäms på er....

Men först ska jag nog ta och dricka en kopp kaffe till.

1 kommentar:

  1. Det kan vara rätt skönt med lite 'alone-time' ibland =)

    Jag har faktiskt 'Tiffanys' på dvd, förbannat bra film.

    Kram

    SvaraRadera