tisdag, mars 23, 2010

idag är ingen jättebra dag

Klockan 9.00 till 13.00 har jag haft bibblans jourtelefon. Fyra samtal.

Klockan 13.30-15.00 har jag suttit i telefonutbildning i UC Webselect.

Klockan 15.00-18.00 har jag pass på barnbibblan. Passet började med att jag insåg att det inte fanns några bokvagnar att tillgå.

Passet fortsatte med att lilla flickan med den söta utländska modern hade använt slut på sina netloan-credits för den här dagen så hon kunde inte slutföra sitt skoljobb. Om hon blev hängläpp? Ja, det är klart.

Passet fortsatte med att den allestädes uppmärksamma bokuppsättar D*** hittade fler trasiga böcker att lägga under arbete. Om han blev lycklig? Jajamensann.

Passet fortsätter därefter med att på pigga fötter men ack så trötta ögon bära böcker då inga bokvagnar finns att tillgå. Vem har sagt att bibliotekariejobbet är ett stilla lugnt jobb?

Dagen började dock mycket mera dramatiskt i och med att globetrottande föräldraparet blivit rånade i Thailand. Helvete.

Dramatiken började faktiskt redan igår kväll med att kära maken fick ytterligare ett elakt brev från den före detta chefen. Helvete gånger två.

Och så snöar det…Helvete gånger tre

Vill ni veta att jag har månadsreningen också? Nä, jag trodde väl det.

Helvete gånger fyra

2 kommentarer:

  1. Jag har svurit, skrikit, gormat och gråtit idag. Känns det bättre för dig nu?

    SvaraRadera
  2. jo. nu känns det mycket bättre för att jag är i gott sällskap. Puss på dig

    SvaraRadera