lördag, juni 19, 2010

Prinsessbröllopsdag och vad gör jag idag?


Snart får jag sätta tänderna i den efterlängtade Svantjuvarna av Elizabeth Kostova. Hennes tidigare Historikern har länge varit en av mina favoritböcker. Så oerhört genomarbetad, ett riktigt litterärt hantverk. Förhoppningarna på Svantjuvarna är höga
Men först ska En nästan vanlig man få tona ut i sina sista ord i min Ipod.
Det är ju prinsessbröllopsdag idag, klockan är 08.32 och jag tänker följa uppmaningen från Nordiska museet (?) och rapportera vad jag gör den här dagen så att det finns för forskare i framtiden...Visst var det Nordiska??? Bäst jag kollar upp. Jag återkommer.
Nåja, just nu dricker jag kaffe ur en av mina muntra blå- och vitprickiga muggar för tio kronor från Biståndsgruppen. Skönt väder men en hel del moln. Jag är iklädd min rosarandiga morgonrock, mörkblå leggings, randig långärmad t-tröja, dubbla vita tubsockor och mina numera vanliga flätor om än en aning tilltufsade.
Jag leker med tanken att jag ska ta på mig min brudklänning, köpa en prinsesstårta och öppna champagneflaskan sen och vara "bröllopsgäst". Vad säger ni?

4 kommentarer:

  1. Do it do it! Vi ska äta jordgubbar i alla fall.
    The prinsessbröllop is very spännande :D

    SvaraRadera
  2. very much exciting indeed. Vad har ni på er då? Kostym och långklänning hoppas jag, kära ni.

    SvaraRadera
  3. Här blir det jeans och t-shirt, iallafall för min del. Nu rapporterar tv4 från Ockelbo där folkorkestern "Kvinnfolk" uppträder, det är rena metropolen där ju :P

    SvaraRadera
  4. Ockelbo by night är inte att leka med:) har inte Mimmi sagt att vi tittade på hus där....hon var inte sådär jätteintresserad om vi säger så...

    SvaraRadera