tisdag, juni 15, 2010

Vikariebibliotekarien ska på anställningsintervju

Då ska jag på en anställningsintervju igen. I nästa vecka. Samma dag jag åker till Pukavik på semester SÅ DÅ FÅR MAN HOPPAS ATT INTERVJUN KOMMER ATT KÄNNAS BRA!

Den här bibliotekarien tillika servitrisen tycker det är dags att tvätta bort den andra yrkestiteln nu. Det känns också nämligen en aning tröttsamt att ena dagen snegla på servisjobb och andra dagen hoppas få möjlighet att blomma ut i bibliotekarieyrket. Vilket ben ska jag stå på? Vad ska jag förmedla? Kulinariska äventyr eller litterära äventyr.

Och HERREMINJE vad jag trött på att vara VIKARIE.

Men å andra sidan, jag är också övertygad om det som sker det sker av en specifik anledning. Det är kanske inte meningen att jag ska jobba som bibliotekarie?

[sångtrudelutt] Vem vet? Inte jag. Vem vet? Inte du. [slut på sångtrudelutt]

Allt gott från en yster vikariebibliotekarie längst ned i hierarkin.

1 kommentar:

  1. Men du vet väl att plötsligt händer det!!
    Lycka Till å Trevlig Resa!

    SvaraRadera