torsdag, februari 24, 2011

Heidikalendern 21 - Ett annat ögonblick

Ett annat ögonblick? Betyder nog ett ögonblick som inte är just det här ögonblicket för i just det här ögonblicket sitter jag i informationsdisken på skönlitterära avdelningen och fryser. Och har ont i handlederna eftersom mousetrappern ÄR BORTA! Och vi har en alldeles PLATT musmatta, ni vet en sån där omodern och antiergonomisk musmatta som gör att handloven lider illa under datorjobbet.

Lyssna! Hör ni? Jag hör ett eko nånstans från Kristianstad…Maken skriker därbortifrån. Han är nämligen av uppfattningen att ”man ska lida” snarare än ha det trevligt och njuta av tillvaron. Så mitt lidande är helt i sin ordning. Det är som det ska vara. Lidande är njutning enligt maken. Ha! Han vet inget om livet säger jag då! Ha! Igen.

Jag går vidare till ”ett annat ögonblick”. Jag kom nämligen på mig att le brett när jag i sträng kyla (22 minus) under en timme marscherade fram och tillbaka mellan hunddagis och bussen. Jajamensann, vilken härlig kick jag fick! Endorfinerna flödade över och gjorde små lyckokullerbyttor.

Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Och det var mitt lilla lyckoögonblick, kära vänner!

1 kommentar: