tisdag, maj 17, 2011

Modemanifestet - I love it!



De som känner mig vet att min garderob är STOR! Det har tagit mig drygt tjugo år att bygga upp den eftersom jag förstått nyttan och nöjet av att spara för eventuella situationer. Jag är således långt ifrån en gallringstaliban när det kommer till min garderob. Ändå har jag ingen särskilt stor plaggbudget.


Men vet ni tricket, kära vänner? Jo, att våga kombinera och tänka nytt med det man äger och har. Hux flux är garderoben tio gånger så stor.


Sofia Hedströms bok Modemanifestet bygger på ett sådant koncept. Hon "modedetoxade" ett år och fick upp ögonen för hur man kan variera sin befintliga garderob genom att klippa, sy, knyta och trixa.


Det här är en "kokbok för kläder" med femtiotalet recept på hur du förnyar och förändrar garderoben utan att shoppa.


Även om jag redan anammat det här tänket så fick jag faktiskt en hel del ny inspiration.


En toppenbok för dig som vågar, vill och vill förnya din garderob à la budget!


I love it!

1 kommentar:

  1. Du är alltid cool och har en egen stil.
    Tummen upp!

    larzg@hotmail.com

    SvaraRadera