tisdag, juni 07, 2011

het läsning i sommarhettan - Överenskommelser


Halv sju hade jag snört på mig mina springpjucks och gett mig ut i spåret. Löparintervallerna blir längre och längre, kära vänner:). Halv sju när jag hade snört på mig mina springpjucks var det över tjugofem grader varmt ute. Och jag är ingen vän av värme. För att inte tala om stackars håriga Halifax. Varenda vattenfyllt dike, hål, bäck, grop fick sällskap av mitt pälsansikte i morse.

Och het blev inte alls bättre väder under dagen så jag valde att tillbringa en del svettiga timmar med Simona Ahrnstedts Överenskommelser istället för att hålla på med mer fysiskt krävande aktiviteter.

Romanen beskrivs som "en svensk, historisk romantisk roman. Det är en rolig, sexig och begåvad kärleksunderhållning som inte lämnar någon läsare oberörd och som saknar motsvarighet på den svenska marknaden."

Ahaaa! tänkte jag. DEN just DEN passar en sån här heeeeet dag.

Okej, det gjorde den. Trots att stoffet påminner inte så lite om en traditionell Harlequinroman. Enkel, banal läsunderhållning för den som inte kräver just något.

4 kommentarer:

  1. Va alldeles lysande att jag fixat hem "Red Riding Hood"-filmen till dig då, så att du kan suga i dig lite cheesy tonårskärlek med varulvar :)

    SvaraRadera
  2. Hos finns det ett helt hav att plurra i.
    Filmen var hyfsad, såg den i igår eller när det nu var.

    SvaraRadera
  3. Sebbe: :)

    Mona: du ska alltid vara värst...:)

    SvaraRadera
  4. Japp, gillar det....

    SvaraRadera