fredag, juni 24, 2011

Midsommarlax

Glad midsommar på er, kära vänner. Vankas det sill och nubbe och goda fina jordgubbar hos er också denna dag som går i fruktbarhetens tecken?

I det movägska husbygget blir det nyfångad lax som synes. En riktig präktig damlax minsann.

Enda nackdelen med färsk fisk är rensningen. Fiskfjäll och inälvor som inom kort kommer att stinka om jag inte lägger in dem i frysen i väntan på sophämtningen. Och det blev mycket fiskrens efter den här damen, kan jag säga.


4 kommentarer:

  1. Ooolala, vem har varit så duktig? Hallifax?

    SvaraRadera
  2. apport på stor lax!!! Skulle vara nåt det, he he he. Nä, det var en vän till familjen som kom med denna fina lax igårkväll

    SvaraRadera
  3. LARZ GUSTAFSSON24 juni 2011 kl. 17:18

    Själv tar jag fullständigt avstånd från midsommarfirandet, som är en hednisk "högtid".

    SvaraRadera
  4. Larz: jag gillar verkligen att du tycker annorlunda! Traditionerna må vara förankrade i den svenska folksjälen men då snarare på grund av vanor framför verkliga insikter. Idag njuter vi av ledighet utan att tänka på några specifika högtider. Så enkelt är det. Men du är härligt provokativ Larz. Mitt eget firande består av en nubbe och en god bok som efterrätt:)

    SvaraRadera