fredag, juli 15, 2011

jag har en splittrad personlighet

Regn och rusk utomhus tarvar myriader av väldoftande ljus i mitt hem i kväll. Jag älskar det ombytliga sommarvädret. Hellre varierat istället för en envis stekhet, gassande sol.

I onsdags såg jag, enligt en kollega, ut som Pernille August i Star Wars. Igår såg jag enligt en annan kollega ut som Lilla My. Idag fick jag veta att jag är "känd" bland stammisarna som "den där bibliotekarien som cyklar mellan Valbo och Gävle varje dag". Idag var det en stammis som kort, mycket kort kommenterade min look för dagen som "snyggt" innan han steg in i hissen för att ta sig från fackavdelningen till faciliteterna på skönavdelningen. Kära maken tycker att min ädla bakdel ser ut som en aubergine och sonen tycker jag är läskig eftersom jag syns och hörs för mycket.

Själv tycker jag att jag är rätt bra trots min oerhört splittrade personlighet

3 kommentarer:

  1. En bättre förklaring a la Heidi än ovan kan man inte få. Det där är Heidi med andra ord. Ena dag si och andra dagen så.

    SvaraRadera
  2. Om någon undrar varför Mona Påna är min förebild så har ni nu fått på pränt varför: hennes oerhört generösa personlighet:)

    SvaraRadera
  3. Jag - din förebild???? Haha, bockar å bugar om det är nåt att tacka för....

    SvaraRadera