tisdag, augusti 16, 2011

stavgång och sömnad och studier (och gud så tråkigt det där lät)

Igår var det läsläge i stort sett hela dagen. Ja, förutom mina hurtiga hundpromenader, vill säga. Och sedan avrundade jag kvällen med en alldeles utmärkt film, Sea Wolf. Dessvärre lade Voddler ner när det återstod sex minuter av filmen så jag fick aldrig veta om van Weyden dödade den blinde kaptenen eller inte. Frustreeeerande. Idag vankas det andra bullar:

Stavgång!

Jag fick nämligen blodad tand när jag vandrade i vildmarken med stavarna. Det här är ett så bra sätt att få fart på överkroppen och armarna. Nå, gunstig junkern Halifax drog återigen iväg som en avlöning när han fick upp vittring på knubbiga labbetiken Izzie. Sedan första dagen de möttes han han tappert försökt att få till ett amoröst äventyr med henne. Oavsett löpperiod eller inte. Ägarna, diakonissan på Mikaelsgården och hennes make, en före detta pundare och numera präst tror jag, har tagit över denna helt galet sex appeal-doftande labradortik för något år sedan och vi skrockar alltid lika gott ( inte jag alla gånger) när vi ser hur Halifax löper lustamok i närheten av henne. (Att slita en lysten hanhund på trettiofemkilo från en kurvig labbetik är inte så lätt som ni tror)

Nu ska jag sätta mig och sy en stund. Tror jag...

Och sen ska jag ta itu med litteraturlistan för höstens studier. Men allra först ska jag göra mig en smarrig svampomelett! Kanhända att jag sätter mig och läser en stund också.

Förresten, kära vänner, vad kan man göra mera med sitt enorma läsintresse? Nog måste det väl finnas andra sätt än själva bibliotekarierandet, det vill säga litteraturförmedlandet, att använda den här litteraturkompetensen till? Eller?

Sorry, det här blev ett supertrist inlägg. Känner liksom inte riktig detn där bloggeisten längre. Nu ska jag fundera på huruvida jag ska fortsätta blogga överhuvudtaget, alltså. Kanske ska jag nischa mig inom ett speciellt ämnesområde kanske?

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en löpande hund härnågonstans nu också, för Rolf är helt störd. Jag måste gå och hämta tidningen åt honom att bära så han inte gör mig galen.

    Vad ska du sy?

    Det är väl klart du ska fortsätta blogga, hallå.

    SvaraRadera
  2. haha, aww, tyckte det var ett gulligt inlägg faktiskt!

    fortsätt blogga, för bövelen! du har talang för det!

    SvaraRadera
  3. Det är dagens höjdpunkt att kolla in Heidis Hörn och det är ju du som har inspirerat mig att blogga så näääääääääääää sluta inte!!!!

    SvaraRadera