söndag, januari 31, 2010

Läsdagboken januari 2010

Jag har lovat mig själv att föra någon form av läsdagbok detta år som säger 2010. Och naturligtvis vill jag ha en nedrullningsbar flik med all mina litteraturbekantskaper på sidan av min blogg, en bloggteknikalitet som jag av kära kollegan S*** fått veta hur man gör. Ja, den kommer snart. SNAAART.

Tills dess får jag lov att presentera Heidis läsdagbok för januari månad tjugohundratio:

Flickan från tjugotalet, Sophie Kinsella - harmlös men charmig romcom på bästa glättiga technicolorvis.

Det fattiga i Lodz, Steve Sem-Sandberg - mycket stark och en formidabel läsupplevelse

En liten hattaffär runt hörnet, Marita Conlon-McKenna - banal men gullig roman i Dublinmiljö

Bokcirkelns bekännelser, Elisabeth Noble - trevlig chicklitt med feelgoodkaraktär

Rosa elefanter, Karin Brunk-Holmqvist - charmig vardagskomik från den skånska myllan

De oförglömliga, Gabriella Ahlström - stark och oförglömlig

Kall feber, Jerker Virdborg - isande kall dystopi

Allt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar