tisdag, februari 16, 2010

Det händer i Falun

Klokan 04.00 steg den här damen upp i morse. Till Falun på utbildning, Lär om EU.

Klev av tåget och frös. Pinnade runt som en duracellkanin på busstationen i Falun för att hitta buss 253 som skulle ta mig till Scandic. Nep, hittade inte. Ångade på till taxistationen och mötte en annan vilsen seminariedeltagare. "Dela taxi?", "Jodå". Ingen taxi på 50 minuter. Då kom en glad falukvinna och erbjöd oss skjuts. Bara så där! Jag blev helt mållös.

Jag träffade också Richard, kurskollega från Uppsala också. Ett och ett halvt år sedan sist. Så trevligt.

Sedan hemfärd, smält smink och påsar under ögonen och Stephanie Meyer i lurarna. Hem kom jag. Skööönt.

Och jag har en sprillans ny dator.

HappyHappyHappy

5 kommentarer:

  1. Teknik åt folket! Visst är det härligt med 'new computer smell'? :P

    kram!

    SvaraRadera
  2. Kände hur du vinkade och jag vinkade tillbaka! Är så glad att ni har ny dator och ny tv. Alltid roligt med nya snabba! Hoppas du hinner vila ut lite nu.

    SvaraRadera
  3. men nu börjar jobbet med att kopiera över alla värdefulla filer från mr. Old Computer..Och det är inte lite som samlats under åtta år. Och sen, kära vänner, ska jag begrava honom under plommonträdet.

    SvaraRadera
  4. Stackars mr. Old Computer, ge den en kram från mig innan du begraver den :(

    *torkar en tår*
    Kram!

    SvaraRadera