måndag, februari 15, 2010

Utbildning väntar och Vägen väntar

Imorgon far jag på utbildning i Falun. "Lär om EU". Sannerligen mycket välbehövligt. Just nu är det lite av informationsöverskott i hjärnan, men saker och ting börjar få tydligare konturer. Jag ljuger inte om jag säger att "det är mycket nu." Sjukt mycket.

Jag hoppas också få tid över att träffa en kär studentkollega från Uppsalatiden. Klart man undrar hur karriärerna har gått för var och envar som suttit vid datorn i Marratech och idogt studerat biblioteks- och informationsvetenskapens teori och minimala praktik. Men, kära vänner, det blir en tidig morgon, tåget far 6.21 och jag är hemma vid halv sex på kvällen...

Undrar vilken läsning jag ska roa mig med på tåget? Ska jag lyssna på Stephanie Meyer i min rosa Ipod? Eller ska jag ha en pappersbok med mig. Tror det blir det senare, att lyssna på bok förutsätter sysslesättning för fingrarna annars skulle jag dö av rastlöshet. Och jag, Heidi, handarbetar inte.

Jag har Vägen av Cormac McCarthy istället.

Den blir det på vägen till falun

3 kommentarer:

  1. Lycka till på utbildningen! :D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vinka när du åker förbi Storvik.

    SvaraRadera
  3. Jag hade det jättebra. Och Camilla, jag vinkade, oj vad jag vinkade hjärtat:)

    SvaraRadera