torsdag, februari 04, 2010

Stream of consciousness - ode till ett vardagsliv

Trött idag, det har nämligen varit en riktigt lång och händelserik vecka, i flera avseenden. Men i morgon är jag ledig. Maken är bortrest. Igen. Snön yr vilket innebär skottning. Långa dagar på bibblan har det varit också, så långa att jag inte hinner hem för att hämta doggen på dagis. Dottern är för tillfället en tapper hundvaktare. Man tackar så mycket. Jag har varit på en slags semiintervju på ett spännande jobb också, får väl se om jag hamnar i urvalet så småningom. Utöver det har jag fått förfrågningar om jag vill hoppa på en del andra tjänster också. Det är tryckt stämning på jobbet tycker jag mig känna med mina sensitiva känselspröt. Men sånt är jag för gammal för att orka bry mig om. Jag har en massa böcker som väntar på att bli lästa. Och eftersom teven fortfarande är ickekurant så torde läshögen bli avsevärt mindre under min ledighet.

Kära nån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar