lördag, mars 27, 2010

längta till jobbet

Alltså, lördag betyder jobb. Hemmajobb. Märkligt att jag i slutet av arbetsveckan alltid längtar till helgen och den ledighet den medför. Ledighet? Sa jag LEDIGHET? Lördag betyder jobb.

Idag ska jag först besöka frisören för att få till mina blonda testar. Därefter ska jag kolla på en ny mobiltelefon till sonen. Därefter ska jag investera i en ny hårborste. Därefter gör kära maken och jag några välbehövliga besök hos återvinningen. Märkligt vilka mängder skräp man samlar på sig. Därefter ska jag slipa och måla en stol och ett bord. Därefter ska jag knäskura hallgolvet. Därefter ska jag påbörja maten. Därefter ska jag diska efter maten. Därefter ska jag slänga i en tvättmaskin. Därefter ska jag dammsuga lite. Därefter ska jag sy i några knappar. Och någonstans däremellan ska jag hinna med en och annan promenad och att titta lite på teve...

Inte märkligt att jag alltid i slutet av "ledigheten" alltid längtar tillbaka till jobbet.

1 kommentar:

  1. Knäskura golvet? Det lät väldigt 1920-tal :D. Fast brukar själv knäskura golven då och då, det känns som att det blir liiite renare då :)

    kram!

    SvaraRadera