torsdag, april 22, 2010

några år för sent



Jag kom hem häromdagen och dottern stod och fnissade.

"vad är det?", (det är jag som frågar.)

"det verkar som om mummi fått ett brev", svarade hon och fnissade litet till. (Och ni som inte vet så är mummi min kära mamma Leena som bor i Södertälje.)

"Mummi? Vaddå? Har hon fått ett brev? Hit till Valbo?" (Nu är jag full av förundran)


Dottern visade mig således brevet och mycket riktigt, klart och tydligt var brevet adresserat till : "Till målsman för Heidi Heimerlöv"


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Brevet innehöll Tonårsparlören. (Syftet med boken är att stötta tonårsföräldrar att tidigt rusta sin tonåring att fatta egna kloka beslut och att göra det enklare att prata om alkohol därhemma.)

Några år för sent bara......

2 kommentarer:

  1. Bättre sent än aldrig, är det inte så man brukar säga? Så nu får du be Mummi att läsa boken och gå igenom den med dig.

    SvaraRadera