söndag, maj 30, 2010

Det är mycket nu

Idag var det då lugna gatan här på biblioteket. Solen skiner ju för guds skull utomhus och jag hoppas att folket är ute i trädgårdar, skog och mark och parker. Men vad gör nu en sysslolös bibliotekarie en sådan här dag?


Några meter böcker har jag satt in i hyllorna
Tagit emot lite dricks av en stammis som tack för en utskrift: ”Behåll växeln”, proklamerade han stolt
Förberett morgondagens visning för blivande företagare
Omvärldsbevakat
Kommunicerat med en rysk besökare (med händer och fötter)
Rätat till bokrader
Ätit lunch
Småpratat med smågrabbarna
Rätat till bokrader
Funderat på om jag ska ta med fler än en bok till Bryssel.
Guidat en låntagare till Dg (etik)


Och nu sitter jag och funderar på vilken litterär karaktär jag är mest lik...

Det är mycket nu

1 kommentar: