lördag, juli 10, 2010

maken har semester (vilken semester??)

lördag på bibblan och klockan är runt halv elva. Statistiken visar hitintills på fyra besökare. Sommarhettan stiger utomhus och snart kommer det vara svettigt här i informationsdisken. Jag har bordsfläkten igång. Suuus Suuus Suuus och några blonda hårtestar fladdrar så fint i vinden. Om jag nu hade svallande hår skulle det se mycket effektfullt ut, ungefär som Carola med sin vindmaskin i den där Evighet-låten som dock inte höll i evighet.

Maken har semester vilket innebär jobb. Sticksågens illtjut ljuder över de valboska nejderna redan klockan halv åtta på morgonen. När jag är hemma i eftermiddag ljuder den fortfarande, fram till halv nio och sen är käre maken färdig för dagen. Och så kommer det att se ut, dag ut och dag in.

Jag vill sitta på en uteservering och sippa på en kall öl. Jag vill ut och ta ett nattdopp. Jag vill gå på rockfestival. Jag vill gärna flanera på citys gator och se lite urban miljö. Jag vill ut på en kryssning och njuta av flärden.

Men käre maken han bara jobbar och sover. Och så kommer det att se ut dag ut och dag in.

3 kommentarer:

  1. Stackare, ser nog ut så hemma hos oss oxå. Fast sambon han smiter iväg på nån högljud festival medans jag får vara hemma och koka rödvinsås och städa.
    Kanske ska vi sippa på en öl tillsammans på nån uteservering å skippa karlarna eller kanske din släpper den där grejen som låter om han får följa med?

    SvaraRadera
  2. Usch vad jag inte saknar det ljudet.

    Men jag tycker att du ska göra som hon ovan sa. Du kan ju faktiskt gå ut utan Micke om han nu är så trist. Problem solved!

    Fast jag förstår ju faktiskt vad du menar, det är ju själva grejen. Men ändå. Jobba jobba jobba.

    SvaraRadera
  3. Gå ut och svinga dina lurviga i rockens tecken, Heidi! Man lever bara en gång och du är på tok för ung för att leva pensionärsliv! :)

    SvaraRadera