fredag, september 17, 2010

Hutter

Fredag är ledig dag för mig. Nåja, ledig och ledig...finns det något som heter ledigt när man är kvinna och husbyggare?

För det första; det börjar bli kallt ute och det innebär kallt inne i huset. Maken drar sig för att sätta på värmen, eller snarare så vägrar han. Det blir dyrt, ser ni. Men jag vaknar av att huvudet är kallt och hjärnan har fryst fast i skallbenet. Kanske ska jag åka och köpa en mössa att ha på mig när jag sover? Nu först förstår jag faktiskt varför folk förr hade mössa när de sov i sina utkylda hus utan fjärrvärme. Redan nu har jag sockor, velourbrallor och långärmat när jag sover men det måste vara mössan som saknas. Ja, en mössa bör jag fixa ASAP....

Och sen....Jag har till exempel idag på morgonen snabbt passerat trappräcket som väntar på en ytterligare strykning med målarfärg men om låtsas att jag inte ser det så kanske kravet bara försvinner i ett POOOFFFF! Å andra sidan torkar inte färgen när det är kallt och så var det bra med det.

Jag längtar efter ett varmt och mysigt hus där jag slipper gå och spänna mig mot kylan som gör att lederna riskerar drabbas av gikt och köldskador.


hutter

5 kommentarer:

  1. Ska genast sy ihop tofflorna som ligger här och väntar på transport till Movägen. Mössor är jag värdelös att sticka men kan ju alltid fortsätta försöka.

    SvaraRadera
  2. Ta den mössan med öronlappar! Och termobrallor! No more cold. Raggsockor, too. De har mysiga jättetjocka på Indiska som jag går runt i. Men varför sätter han inte på värmen? Väntar han på snö?

    SvaraRadera
  3. Jag dör av värme här hemma..delar gärna med mig av det

    SvaraRadera
  4. Hoho, du har blivit nominerad ... läs mer på http://bibliotekariens.blogspot.com/2010/09/beautiful-blogger_16.html

    SvaraRadera
  5. värmen är nu på i huset om än en aning motvilligt av käre maken (kanske har han läst inläggen???) Och har ni sett, jag har blivit nominerad, nu sträcker jag på mig!

    SvaraRadera