lördag, september 18, 2010

And the nominees are....

Jag tackar kära Cecilia alias Bibliotekarien läser för den fina nomineringen Beautiful Blogger Award. Nu sträcker jag på mig. Aaaahhh...jag når ända till himlen!


När man är så lyckligt lottad att man får en Beautiful Blogger award ska man:

- kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
- tacka och länka till den som nominerade dig
- nominera sju andra bloggare och länka till dem
- berätta sju intressanta saker om dig själv


De sju bloggare jag nominerar är således, utan inbördes ordning:

1. Mona Påna, en relativt ny bloggare som kommit igång med en rivstart. Med stundtals nattsvart ironi och en rejäl dos ärlighet lyckas hon skildra vardagens trivialiteter på ett igenkännande sätt. Hos Mona Påna möter vi vardagen så som den är. Som en chokladask.

2. Stoppljusbloggen är en annan favoritblogg jag besöker dagligen. Författaren är malmöit, tekniknörd och svärson. Kortfattad krass humor varvas med levande bilder från vardagen och inte minst får jag ta del av bra filmrecensioner. Bra för mig som älskar film. Många skratt har det blivit när jag besökt den här bloggen.

3. Bibliotekarien läser sprang jag först på i samband med den historiska bloggutmaningen som jag deltar i sedan en tid tillbaka. Här har vi en riktigt rutinerad bloggare som vet hur man pratar böcker. Hoppas hon besöker bokmässan så vi får säga hej!

4. Bloggen Rapport från en luttrad bibliotekarie finns också med på min lista över bloggar man bör besöka. Och här förförs vi ju bland annat direkt av titeln på bloggen, inte sant, kära vänner?

5. Blogg är en blogg. En vardagsblogg där fotona talar sitt eget språk. Önskar dock en mer frekvent uppdatering så jag får le lite oftare.

6. På spaning rapporterar såväl från litteraturens och bibliotekets värld liksom ger oss uppfriskande och igenkännande kvinnliga inblickar i det vanliga vardagslivets öden och äventyr

7. Arga bibliotekstanten får också vara med även om jag som är proffs på service och älskar detsamma sedan flera år som servitris känner mig en aning kluven till arga bibliotekstantens cyniska inställning till sina låntagare. Bloggen får sina pluspoäng från mig för sin virtuositet med orden och för sin berättarglädje. Ses vi på bokmässan, kanske?


Och finns det sju intressanta saker värt att veta om mig själv?

- Min garderob är sjukt stor och anpassad efter humör. När jag gjorde min fem veckors praktik på högskolebibblan i Gävle 2007 hade jag en ny outfit varje dag.

- Jag vill ha knallrött afrohår men det funkar ju inte eftersom jag har det där typiska nordiska blonda håret

- Jag önskar att jag inte började rusta huset

- Jag gillar inte regler särskilt mycket och tycker att fler människor ska våga bryta ordningen

- Jag tror på ett eget sovrum även om man är gift, sambo eller förlovad

- Jag springer aldrig efter bussen, ohh nej, jag är ju en dam

- Jag har prestationsångest

3 kommentarer:

  1. Tack för nomineringen men nu får jag mer problem än vad jag har, hur ska jag hitta så många att nominera?

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, nu blev jag riktigt glad och stolt! Ska genast börja tänka ut mina nomineringar! För övrigt tycker jag absolut inte du ska ha någon annan färg på håret än den du har, den är perfekt!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Inte ofta man får en utmärkelse och tyckte att du också var värd ytterligare en, från mig den här gången.

    SvaraRadera