lördag, september 18, 2010

I will survive

Tänka sig, jag har nu gett mitt trappräcke i vardagsrummet en till strykning av målarfärg MEN DET RÄCKER INTE. Jag måste stryka på ett lager till. Och förresten, att måla trappräcke var inte helt lätt, svårt att komma åt ordentligt och sedan blev det fula rinningar som jag inte hann eliminera innan de torkade in. Suck.

Jag är väldigt trött på det här husbygget just nu. Väldigt väldigt väldigt trött. Suck igen.

Igår var jag för övrigt på läkarundersökning hos Kommunhälsan. Besöket började med att den akademiska kvarten blev 20 minuter innan en übertrevlig sjuksyrra förbarmade sig över mig och bara konstaterade att jag inte alls hade tid. Nähää....vilket slöseri med tid då och magen som skrek ursinnigt efter föda eftersom jag var fastande. Nåväl, übertrevliga sjuksyrran (som också hade en golden så vi pratade på om hundliv och sånt) lät mig få undersökningen ändå (säkert för att jag är hundägare?) Jättesnällt. Och jag fick veta att jag har alldeles för högt kolesterolvärde. Jag ville inte veta det där, nu måste jag ju börja tänka på vad jag stoppar i mig, kära vänner. Jag som är en livsnjutare av rang. Ingen mer grädde, ost, smör, ägg, vin... finito med sånt. För tre veckor sedan lade jag om mina nikotinvanor genom att sluta med cigaretter. Och nu ska jag sluta med andra farliga grejor också.

Avslutningsvis, det känns som om jag är i någon slags vändpunkt i mitt liv just nu. Jag gör till exempel slut med sådant som tidigare definierat mig som person. Och jag vet, jag kommer att fortsätta göra slut med allt som stjäl energi från mig framöver.

Here comes the new Heidi och jag pekar ett uppkäftigt finger åt det som var.

6 kommentarer:

  1. Stackarn, men det är bra att vara nyttig! :)

    SvaraRadera
  2. Vi äter sallad varje dag. Gurk-addicts.
    Men vem är Heidi utan grädde, ost, smör etc? Hur skall detta gå?

    SvaraRadera
  3. ingen har någon sett heidi-utan-smör-grädde-ost. kanske blir hon frikyrklig oxå? utan ansikte och hårsprej? utan nylonstrumpbyxor? vad månne det bli för heidi av detta?

    SvaraRadera
  4. Nämen oj då. Är det så mycket grädde!? Du kommer att göra som jag alltså, börja ett nytt. Vi får stötta varandra.

    SvaraRadera
  5. Hoppas förresten att jag inte är energi tjuven

    SvaraRadera
  6. Gilla Gilla Gilla det mesta utom det med frikyrklig och utan strumpor och ansikte då!

    SvaraRadera