torsdag, mars 24, 2011

Kollektivt gråtande


Jag representerar Stadsbiblioteket i Gävle i radio P4 nästa onsdag klockan 9.30. Då ska jag prata om hundar i litteratur och film.
För mig har läsningen inför det här radiopratet inneburit en ordentlig känsloresa. Hjärtat har känts som det många gånger skulle brista av sorg och medkänsla för alla mina nya hundkompisar, de fiktiva och de som faktiskt en gång funnits, mina tårarna har ofta fått fritt flöde. Du som inte är hundägare kan kanske inte uppleva samma känslostorm men inte desto mindre är detta böcker för dig som vill ha en riktigt snyftig litterär käftsmäll.

Gillar du att bli berörd tar du till dig de böcker jag valt ut. Låt oss ladda för ett kollektivt stortjutande i alla läsfåtöljer en tid framöver.





3 kommentarer:

  1. Filmen Eight Below är en otroligt vacker men sorglig film (vet inte om det är en bok från början) men den kan jag börja gråta till bara jag tänker på den.
    Som en sann djurvän berör detta stort så därför väljer jag oftast att inte lyssna, läsa eller att se den.
    Har skrivit in dagen som påminnelse nu för självklart måste man lyssna.

    SvaraRadera
  2. jättebra! ska genast kolla upp Eight Below, tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Va har du missat den alltså. Har jag sett något som inte du har? Konstigt...men kul att få vara först

    SvaraRadera