fredag, mars 25, 2011

vad är väl en bal på slottet?

Jag var en happy Heidi idag med mina Pippi-inspirerade kläder. Ibland strävar jag dock efter en mer glamorös och mystisk och sofistikerad look för att få den där karlen jag är gift med att i alla fall lägga märke till mig och höja på ögonbrynen en aning och med en sådan där typis sängkammarblick i ögonen som bara ångar av åtrå och begär: "Wow, vilken läcker hustru jag har". Men vad är väl en bal på slottet...?

Mina tår är inte särskilt snygga. De är ganska långa och knotiga, i synnerhet den där tån som bor närmast stortån. De är så långa att om de hade varit av normallängd så hade jag haft storlek 32 i skor. När jag lackar dem i min favoritnagellacksfärg möööörkt röd så syns inte där knotiga defekterna särskilt mycket. Inbillar jag mig i alla fall. Men vad är väl en bal på slottet...?

Den heidiska stjärten är ingen käck äppelstjärt, snarare karakteriseras den av en lång palsternacksform med början uppe i ryggen och slutar nere i knävecken. Detta palsternacksliknande stjärtfaktum gör att sexiga tajta jeans inte är min grej liksom. Men vad är väl en bal på slottet...? Jag har ju mängder av kjolar....

Hur löser vi nu allt detta?Säljer den ouppmärksamma karln på Facebook? Klipper av tårna som i Askungen? Gör ett dyrt stjärtlyft eller köper trosgördlar med pushupeffekt?

Eller helt enkelt gilla läget?

Nåja, vad är väl en bal på slottet? Kanske blir det en bal ändå för SKATTEÅTERBÄRINGEN säger att några sköna tusenlappar inom kort landar hos undertecknad!

Häpp!

9 kommentarer:

  1. Säkerligen inget fel på din stjärt! Jag vet ju självklart inte hur den ser ut, så jag går efter vad du säger här. Hade kanske varit lite konstigt om jag hade kollat in den? =)

    Hur som haver; Äpple, päron, melon eller palsternacka - så länge den har en form (och inte är tunn som en fotomodell-stjärt) så är den något att vara stolt över! Min är lite som ett plommon.

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag inte vilken frukt min stjärt har men fula fötter det har jag. Ingen slår dem!!
    Och var tog den där tjejen vägen som skröt om sin härliga fasta rumpa vägen?
    Nä, mannen i huset behöver nog släppa hammaren ett tag så han upptäcker vilken läcker fru han har.

    SvaraRadera
  3. Ändalykten har en sådan rolig grönskaksform så jag få mig ett gott skratt varje morgon när jag säger gomorron åt den. Tjejen med sin härliga fasta rumpa sitter de facto här. Fast och fin rumpestump men lång som en palsternacka (och typ samma färg också)

    SvaraRadera
  4. Om du vill att jag gör ett tema till dig så skicka över ett mail till mig och berätta vilka färger du gillar, hur du vill ha det designmässigt och så :). Självklart gör jag temat gratis eftersom jag tycker att det är kul!

    sebastian@stoppljus.se

    SvaraRadera
  5. Kan en kvinna ha en bättre svärson:)

    SvaraRadera
  6. Nä, det är nog snudd på omöjligt, hihi ;D

    SvaraRadera
  7. hahaha, jo på flera sätt... men om sonen kommer ut ur garderoben får du kanske se upp=)

    SvaraRadera
  8. Då får jag bli ännu bättre för att hålla mig på topp, helt enkelt. Jag måste ju vara snyggast och bäst, hoho :D

    SvaraRadera
  9. Nää jag säger då det, han verkar för bra för att vara sann. Hur träffades de?

    SvaraRadera