tisdag, maj 03, 2011

Madwoman in the attic - det är jag det är jag

Vi som kan vår litteraturhistoria och vi som är heta kvinnor med starka passionerade känslor, ja vi vet hur Madwoman in the Attic - Bertha Mason - (en av de mest kända Madwoman som historien känner till) känner när hon blivit förfördelad!

Bertha Mason tände ju sen eld på Thornfield, en eld som brann med samma styrka som hennes eldiga humör. Hon hade ju blivit förfördelad av sin man. Hon hade blivit inlåst för att hennes sinne ansågs farligt. Inte undra på att hon tände eld på huset och valde att dö i lågorna.

Just nu, kära vänner, är jag Bertha Mason reinkarnerad

4 kommentarer:

  1. Det där vet jag inte om jag hängde med på men jag hoppas du inte tänder eld på ditt hus

    SvaraRadera
  2. ha ha ha, du måste läsa Jane Eyre så förstår du.

    SvaraRadera
  3. Och "Den första hustrun" av Jean Rhys så får man veta varför hon var som hon var

    SvaraRadera
  4. aaahhh...det blir alltså till att ta en sväng i hyllorna idag. Igen.

    SvaraRadera