lördag, maj 21, 2011

Sara Lövestam - I havet finns så många stora fiskar





Oj, jag är helt tagen av den här boken! Den är en riktig litterär käftsmäll på alla de sätt en BRA bok ska vara.


Jag satt i solen igår och började på Sara Lövestams I havet finns så många stora fiskar och jag kunde helt enkelt inte sluta läsa. När det var dags för middagsbestyren låg boken bredvid skärbrädan och det var ett under att inga fingertoppar rök när jag synnerligen distraherad hackade och skar med min sylvassa Sabatier. När jag gick ner i tvättstugan för att plocka ur tvättmaskinen hade jag boken i handen, när jag skulle äta ville jag ha boken med mig när jag gjorde toalettbesök hängde boken med.


Ämnet är mycket obehagligt, det handlar om ett barn som far illa. Sara Lövestam klär in det här i en innerlig och vacker språkdräkt.

Läs läs läs!

4 kommentarer:

  1. Det var väl ungefär så det var för mig med "Jack" på sjuttiotalet.
    Rekommenderar Kajsa Grytts "Boken om mig själv".
    Förmodar att du redan läst "Jack".

    SvaraRadera
  2. jep, jag har läst farsans gamla ex av Jack:) Ett mycket slitet exemplar som jag fått ärva. Och Kajsa Grytts bok ligger faktiskt här bredvid mig i detta nu, tänka sig

    SvaraRadera
  3. Hur vore det om fröken tog en ljudbok när hon ska hålla på med en massa grejer så kan du hålla dig till själva böckerna när du sitter still å sippar lite vin eller nåt?

    SvaraRadera
  4. Ja men det gör jag ju. Ofta. Bara inte den här gången...Jag har sju nya ljudböcker som ska in i min Ipod:)

    SvaraRadera