onsdag, maj 11, 2011

Visby och hugga huvudet av familjen Gräs - det är mycket nu

Nu är dagen och kvällen till ända. Inspirerande föreläsningar och tämligen trevligt mingel. Imorgon börjar jobbet på allvar och vi kör igång med en hurtig morgonpromenad runt ringmuren i Visby. Häpp för det.

Och sen fick jag den trevliga möjligheten att vara delaktig i ett ytterligt profant beslut. Beslutet handlade om en gräsklippares vara eller inte vara. Det var ett mycket svårt beslut. Ungefär som att välja gardiner. Jätteviktigt. Men jag kände mig viktig. Mycket betydelsefull. Jag är viktigt när det kommer till sådana svåra beslut som påverkar många stackars grässtrån som riskerar att dekapiteras. Det är jag glad för. Ska jag skicka de familjerna till giljotinen eller inte? Eller ska jag låta Eva 2 ta beslutet?

Imorrn ska jag hålla föredrag tillsammans med kollegorna. Och det känns... trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar