onsdag, juli 06, 2011

after after work 127 timmar

Jag var på after-work med kollegorna i går, tisdag. På Söderhjelmska gården. Och vet du vad jag gjorde? Nä, hur skulle du kunna veta det. Ber om ursäkt för dumheterna som poppar ut likt lynniga popcorn ur min hjärna. Jag åt i alla fall en saftig hamburgare (nåja, den var faktiskt rätt så torr) och strips (för första gången på typ ett halvår). Till detta drack jag ett mediokert rött vin.


Rätt så okej timme, jag cyklade nämligen hemåt mina tolv kilometer efter dryga timmen eftersom jag såg fram emot en lugn kväll med en efterlängtad film: 127 timmar med James Dean lookaliken James Franco som gestaltar äventyraren Aron Ralstons missöde i bergsskrevan. Han fastnade i sprickan och tvingades till slut att skära av sig den arm som satt fast. En ganska långdragen makaber scen där han med hjälp av ett kinesiskt multiverktyg av dålig kvalitet kravar sig genom hud, senor, brosk och ben. Blunda när du kommer till den scenen såtillvida du inte har ballar (nerver) av stål.



Var den bra då? Jodå.

3 kommentarer:

  1. Varför står det 783 timmar men när jag kopierade det så blir det 127? Creepy.
    Jag tyckte att den var bra faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Eftersom du cyklade hem så försvann hamburgaren på vägen.Hoppas du njöt ordentligt av den.

    Filmen den såg jag när jag satt högt uppe i luften mellan Amsterdam och New York, hyfsad.

    SvaraRadera
  3. blogger strular ordentligt just nu. 127 timmar gjorde att jag satt ordentligt fastklistrad...

    SvaraRadera