torsdag, juli 07, 2011

heidi goes petite

Det torde ha framgått ganska tydligt att jag under en tid ändrat livsvanor till det bättre. Det torde inte heller ha undgått någon att katalysatorn till min så kallade metamorfos härstammade från det som lindrigast kan kallas DET STORA HEIDISKA SAMMANBROTTET som ju kom sent i höstas.

Nåja, hur det nu än är med detta så har jag i alla fall fått ett sjujäkla flås och en betydligt mindre kroppsvolym. I runda slängar har tio kilo förpassats ut i intet och jag är som man kan kalla PETITE. Med detta kommer dock en del problem. Problem som heter kläder.

Imorse provade jag tre favoritkjolar och alla var alldeles för stora. Nu löste jag detta med att haka fast den fjärde kjolen i blusen med hjälp av en säkerhetsnål.

För nöden är ju uppfinningsrikedomarnas moder, kära vänner!

Allt gott

3 kommentarer:

  1. Nää det inte alltid bara skoj att gå ner i vikt. Sätter man på sig för stora kläder ser man oftast bara ut som en pösmunk och det är inge fint.
    Du kanske ska gå på en shopping runda, lilla fina petite?

    SvaraRadera