söndag, augusti 21, 2011

Joy of Heidi - a Funny Fairytale


Ett stycke målning klar och det blev ju inte riktigt som det var tänkt. Eller jo, det blev den ju. Penseln och huvudet jobbar på märkliga sätt. Och jag tror de facto att det är så det måste vara. Titeln då? Naturligtvis måste den heta Joy of Heidi - a Funny Fairytale, eftersom min kära kreation är både happy och sagolik.

Nåväl, Elisabeth Nemert och Camilla Grebe har med sina berättelser i alla fall följt mig under den sista resan.

Nu återstår en eventuell lasering som tonar ner de i vanlig ordning starka färger jag alltid använder. Jag lyckas aldrig få till milda färger, de ger mig liksom ingen kick. Men inför nästa målning ska jag försöka på riktigt. Kanske redan idag? Min sista dag på semestern?

Eller ska jag åka in till stan och hyra några bra filmer istället, gräsänka som jag är under hela den kommande veckan...då brukar jag kunna njuta av filmer som bara jag vill se. Häpp!




1 kommentar:

  1. Färg = Heidi

    Ser framemot min andra tavla nu när jag flyttar...

    SvaraRadera