torsdag, april 29, 2010

vaxproppen i örat

Inte trodde väl jag att det skulle ske någonsin. Egentligen. Men nu är den hårda krassa verkligheten här. Ålderns förfall förkroppsligad av vaxproppen i örat.

Vaxproppen i örat satt i örat hos kära maken som nu likt en olympier spurtar mot de stolta femtio.

Nog har jag sett de grå håren. Nog har jag sett rynkorna. Nog har jag märkt av stelheten. Nog har jag märkt av det alltmer eskalerande fyrkantiga synsättet. Nog har jag märkt av kvällströttheten. Och nog har jag märkt av suget efter eftermiddagskaffe med en bulle. Det sistnämnda är sannerligen ålderstecknet med stort Å. Fattas bara blommiga kaffekoppar med fat och det är från fatet kaffet slurpas när man når en viss ålder. Ju

Och så vaxproppen i örat. The big vaxpropp.

Allt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar