tisdag, maj 11, 2010

Det är roligt mest hela tiden....

Tänk, ibland är det bara så roligt att sitta här på pass på bibblan och möta och prata och diskutera med allehanda folk. Ibland, sa jag ibland? Faktiskt är det så att det är mest roligt hela tiden.

Igår hade jag en sådan dag då jag verkligen fick diskutera böcker och deras innehållsliga kvalitet med en härligt verbal och förbaskat ettrig låntagare. Tror vi hade lika roligt båda två. Mera sånt, tack.

Idag sitter jag på barnbiblioteket och har hämtat kartor från EU-galleriet, letat Pippi på tigrinja, lokaliserat en boksamling från 1893, städat lekbordet, plockat klossar, kastat papper, sorterat bokvagnar, snackat med bokuppsättarDavid, släckt toalampor, letat daisyskivor som inte fanns, letat mera Pippiböcker, plockat böcker från golvet, hjälpt till med kopiering, beställt mat för 50 personer, letat countrylåtar med "hallelujakomp", skrivit klart ett nyhetsbrev, skickat ut nyhetsbrevet, städat på EU-galleriet....

Och sen fick jag veta att fransosen skulle gå från Gävle till Frankrike. Alltså. GÅ. TILL. FOTS.!!!!

Och då var det klart att jag bjöd hem honom på middag hem till oss.

Allt gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar