fredag, april 01, 2011

Läsdagboken 2011: Nora Roberts och Haruki Murakami (det är inget aprilskämt)

Jag stängde in mig på mitt arbetsrum under lunchen eftersom jag just nu läser kärleksromanernas drottning Nora Roberts tredje bok om tre kvinnor som möts vid ett vägskäl i livet: Röd lilja. Jaaaa då, det är stereotypiskt så det förslår med virila, stiliga män och kvinnor med kilometerlånga ben i idylliska miljöer men inte desto mindre mycket underhållande. Nora Roberts sexscener på över två sidor är inte att leka med. Jag varvar Nora Roberts med Haruki Murakamis Norwegian Wood. En tiopoängare som kräver lite mer engagemang är Nora Roberts litteratur.
Man måste nämligen ha lite balans i litteraturläsningen, variera sig liksom, säger jag som är bibliotekarie.


Trevlig läsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar