El-giganten ville inte serva min fina HP Pavillion "eftersom jag inte köpt den där". Jag tyckte då att det vore bra för deras business att serva även min HP eftersom jag skulle betala för det. Att driva företag innebär väl att dra in pengar, eller. Nep, han köpte inte det han, konstigt nog. Då frågade jag om han kände till någon HP-support i Gävle. "Näää, jag vet inte kanske Onoff då". Men visst kan du väl ta fram telefonnumret dit då bad jag snällt. "Näää, jag kommer inte in på deras webbsida, du kan gå in och fråga på SIBA".
What??? Är det så här El-giganten får kunder? Skulle inte tro det. HAn gjorde kardinalsfelet att inte vara serviceminded samtidigt som han hänvisade mig till en konkurrent. Jag kan ta upplysningen att det inte vill serva min fina HP Pavillion men jag kan inte ta ett sådant urbota oproffsigt kundbemötande som El-gigantens personal uppvisar. JAg rekommenderar er att direkt ta kontakt med FöretagsInfo på Gävle stadsbibliotek så kan jag tipsa om böcker om kundbemötande och hur man får och behåller sina kunder!!
SIBA-bruttan, ja hon fixade telefonnumrena på en gång. Tack SIBA, en blomma till er! Och en hundbajssprejad tistel till El-giganten.
Nu lämnar vi detta bakom oss och fortsätter att pyssla inför våren. Jag har tagit en massa sticklingar på mina plantor och planterat dem i ny mustig jord. Tur att det finns en massa fönster att ställa blomsterprakten i, kära vänner. Och sedan, ett doftande tips: Köp hårda tvålar och lägg dem i dina byrålådor och i din garderob så får du väldoft och ett bra medel mot pälsängrar.
Tips två; KAsta inte dina trasiga strumpbyxor, klipp av benen och använd dem som hårband!
Tips tre: ta makens gamla trasiga jeans och få en trendig städlook, för vem säger att man måste se ut som en svettig klimakterietant när man städar?
Tips tre: Använd såpa med sjöbrisdoft!
Allt gott
Jag använder såpa med sjöbrisdoft! Woho! Vi får starta klubb :)
SvaraRadera